Japtuning Blog

EVO 6 GSR – Bilen är mappad!

Äntligen fått bilen mappad!

Vi fick först montera den nya bränslepumpen Walbro 255 LPH High Pressure och en Malpassi progressiv bränsletrycksregulator 1:1,2 .Detta tog lite längre tid än vi beräknat då det var hela rör till original pumpen så vi fick på och kapa dessa och skarva med slangar sen. Men det gick tillslut !

Efter lite mat och montering av mappningsutrustning så var vi på vägen och började pressa ut vad vi kunde ur maskinen, och efter ett par timmar så fick ut närmare 400hk. Grymt najs körbarhet och vi fick fullt ladd vid 2800-3000 rpm och det är med ett par 272kammar underbart!

Som alltid så är det alltid något som inte blir hundra, och denna gången så tror vi att det är spolarna som inte pallar med hela tiden då den ”hostar ” till ibland om man ligger på runt 1,3-1,4 bar. Vi bestämde oss för att lägga oss på runt 1,25bar för där lirar den som den ska.

Update: Har troligen funnit felet med tändningen, det är dålig jord som gör att vi inte får rätt spänning vid fullt ladd. Efter åtgärder så ligger jag på 1,4 i ladd och bilen går grymt bra nu:)

I sommar blir det ”Ringen” och troligen lite bana om tid och pengar finns:)

Återigen vill jag tacka JapTuning för all hjälp!

Comments are closed.